test


UWAGA: Aby uzyskać dostęp do rozszerzonej wersji kursu informatycznego w ramach drugiej edycji projektu euroKobieta dla osób zarejestrowanych w portalu jako osoby nieaktywne zawodowo (w tym uczące się w trybie wieczorowym i zaocznym) należy wypełnić kwestionariusz projektu. Aby rozpocząć realizację szkolenia należy zalogować się na platformie CompLearn e-Learning wykorzystując dane logowania użyte przy rejestracji w niniejszym serwisie projektu euroKobieta, a następnie wybrać kurs: "Kurs IT Key Competencies II edycja".



Jednym z trzech głównych elementów wsparcia w ramach programu euroKobieta jest dofinansowane w wysokości 100% (czyli bezpłatne) certyfikowane szkolenie informatyczne, realizowane w trybie zdalnego nauczania przez Internet w systemie e-Learning.

Program szkolenia "Kluczowe kompetencje informatyczne na rynku pracy" obejmuje 180 godzin lekcyjnych zorganizowanych w ramach kursów tematycznych (realizowanych łącznie w okresie do 3 miesięcy na platformie CompLearn e-Learning).

Po pozytywnym ukończeniu szkolenia (w ramach procedury egzaminacjno-certyfikacyjnej) wydawany jest dyplom oraz międzynarodowy certyfikat informatyczny EITCA Key Competencies (EITCA Kluczowe Kompetencje) na podstawie umowy licencyjnej z Europejskim Instytutem Certyfikacji Technologii Informatycznych z siedzibą w Brukseli.

W celu przystąpienia do szkolenia należy wykonać następujące kroki:

1. Wypełnić kwestionariusz projektu.
2. Zalogować się na platformie CompLearn e-Learning udostępniającej szkolenie informatyczne prowadzone przez Centrum Szkoleń IT CompLearn w ramach projektu euroKobieta (podczas logowania należy podać dane użyte przy rejestracji w niniejszym serwisie)
3. Na platformie CompLearn e-Learning należy wybrać odpowiedni kurs (aktualnie rozszerzony kurs w ramach 2 edycji projektu jest dostępny tylko dla osób nieaktywnych zawodowo).

Szkolenie informatyczne e-Learning

Uwaga: uczestniczki, które dotychczas używały innych danych logowania do platformy CompLearn e-Learning, niż dane logowania do serwisu projektu euroKobieta, powinny logować się w dotychczasowy sposób (stosując inne dane logowania do obu systemów).

Aktywacja kont na platformie szkoleniowej CompLearn e-Learning przebiega według kryterium kolejności i kryterium nieaktywności zawodowej: o pierwszeństwie decyduje kolejność zarejestrowania w projekcie euroKobieta oraz status osoby nieaktywnej zawodowo (zgodnie z politykami horyzontalnymi UE i celami projektu euroKobieta wsparcia kobiet nieaktywnych zawodowo). Realizator planuje jednak objęcie programem szkoleń wszystkie kobiety zarejestrowane w projekcie euroKobieta - także aktywne zawodowo lub zarejestrowane jako bezrobotne.

Szczegółowe informacje na temat szkolenia informatycznego w projekcie euroKobieta znajdują się poniżej.

Program szkolenia

Wybór tematyki przedmiotów objętych programem kursu wynika z aktualnego zapotrzebowania na odpowiednie umiejętności informatyczne nowoczesnego rynku pracy, a także z oceny tego zapotrzebowania w ramach wyspecyfikowanej w projekcie grupy docelowej (podstawowy i użytkowo-narzędziowo zorientowany charakter umiejętności informatycznych). W związku z tym program nie obejmuje zagadnień związanych z inżynierią technologii informatycznych lub z programowaniem aplikacji informatycznych.

Kluczowe kompetencje informatyczne w obecnych warunkach rynkowych (dynamicznego procesu informatyzacji wszystkich dziedzin gospodarki) związane są z obsługą najbardziej rozpowszechnionych aplikacji informatycznych wykorzystywanych w działalności gospodarczej. Do takich aplikacji należą przede wszystkim:

  • Pakiety aplikacji biurowych (zastosowania biurowo-administracyjne)
    Pakiet Microsoft Office 2007 (jeden z najpopularniejszych obecnie pakietów biurowych)
    Pakiet OpenOffice (oprogramowanie typu open source popularnie wykorzystywane w firmach)
  • Aplikacje zarządzania relacjami z klientami typu CRM (Clients Relationship Management) (zastosowania sprzedażowe)
  • Aplikacje rynku elektronicznego oraz przetargowe systemy reklamy internetowej typu Google AdWords (zastosowania marketingowe)

Potencjalne słuchaczki kursu w ramach pracy zawodowej w dowolnej dziedzinie gospodarki z dużym prawdopodobieństwem zetkną się właśnie z powyższymi aplikacjami informatycznymi.

Uwzględnienie w programie pakietu biurowego OpenOffice została podyktowana w głównej mierze jego zbliżoną funkcjonalnością do aplikacji Microsoft Office 2007, przy czym OpenOffice jest oprogramowaniem bazującym na licencji typu open source, dzięki czemu jest pakietem darmowym, a dodatkowo dzięki społeczności internetowej skupionej wokół projektu OpenOffice pakiet ten jest wciąż aktualizowany oraz rozwijany. Dodatkowo pakietu OpenOffice jest często wykorzystywany jako podstawowego pakietu biurowego w wielu firmach.

Istotną z punktu widzenia pracy w ramach systemu operacyjnego jest także podstawowa wiedza z zakresu administracji systemem i siecią. Najbardziej powszechnym rynkowo systemem jest obecnie Microsoft Windows XP Professional (zastosowania biurowo-administracyjne) lub Microsoft Windows 2003 Server (zastosowania sieciowe, w tym dla obsługi systemów sprzedażowych i marketingowych). Wybór systemu Microsoft Windows XP Professional/2003 Server podyktowany został obecnie szerszym zastosowaniem tego systemu operacyjnego niż jego nowszych generacji (Microsoft Windows Vista, Microsoft Windows 7) oraz wężej i bardziej specjalistycznie wykorzystywanych systemów operacyjnych otwartego źródła typu Linux. W związku z tym w programie uwzględniono administrację systemami operacyjnymi.

Dodatkowo potencjalne słuchaczki będą mogły zetknąć się z kursem obejmującym podstawowe, a zarazem powszechnie stosowane technologie internetowe. Wiedza z tego zakresu jest w dzisiejszych czasach niezbędna i wymagana w ramach nowoczesnego rynku pracy. Rozwinięcie kompetencji w tym obszarze otwiera wiele perspektyw dalszego zdobywania wiedzy w związku z prawie nieograniczonym zakresem możliwości w ramach sieci Internet. Między innymi należy do nich tworzenie serwisów internetowych, dlatego też program obejmuje obszar projektowania serwisów (portali, stron) internetowych za pomocą systemów typu CMS (Content Management System – system zarządzania treścią) – jako przykład wybrano jeden z najpopularniejszych oraz darmowych rozwiązań CMS – Joomla!. Dzięki ogromnej społeczności skupionej wokół projektu Joomla! system ten jest wciąż rozwijany oraz aktualizowany, dzięki temu posiada ogromny zakres funkcjonalności przy wysokim stopniu niezawodności.

W ramach programu uwzględniono także wykorzystanie narzędzi graficznych. Z racji znacznej popularyzacji tych narzędzi oraz w większości przypadków dużej intuicyjności ich obsługi, przy dodatkowym uwzględnieniu sporego zainteresowania ze strony osób szkolonych, wybór tego rodzaju kompetencji wydaje się być odpowiedni. W ramach podstawowych zastosowań takich narzędzi możliwe będzie wytworzenie np. oprawy graficznej dokumentów, elementów graficznych prezentacji multimedialnych, elementów szat graficznych portali internetowych, itp. Jako przykładowe narzędzie, na podstawie którego przedstawiany jest wyżej wymieniony obszar kompetencji wybrano jedną z najpopularniejszych aplikacji – Adobe Photoshop.

Kolejnym bardzo ważnym aspektem kluczowych kompetencji informatycznych są zagadnienia związane z bezpieczeństwem informatycznym (w głównej mierze kryptografią, która stanowi podstawy ich działania). Wraz z postępującą informatyzacją nasila się ryzyko naruszenia bezpieczeństwa przetwarzania informacji, a wiedza z zakresu kryptografii nabiera w tym kontekście kluczowego charakteru. W ramach programu uwzględniono przedmiot „Podstawy bezpieczeństwa informatycznego”, w którym zostały poruszone najistotniejsze z punktu widzenie podstawowych kompetencji informatycznych zagadnienia związane z szyfrowaniem informacji oraz zabezpieczeniami systemów informatycznych przed potencjalnymi zagrożeniami. Dzięki współpracy merytorycznej Krajowej Sieci Naukowej LFPPI (Laboratorium Fizycznych Podstaw Przetwarzania Informacji) oddział Wrocław oraz zespołu Laboratorium Kryptografii Kwantowej przy Politechnice Wrocławskiej w przedmiocie tym zawarto specjalistyczną wiedzę w zakresie perspektywicznych technologii kryptograficznych. Kryptografia stanowi fundament bezpieczeństwa systemów informatycznych oferując, w ramach naukowo opracowanych i obecnie rynkowo wdrażanych rozwiązań, bezwarunkowo bezpieczną komunikację (co jeszcze do nie dawna nie było możliwe). Wiedza z zakresu kryptografii w kontekście bezpieczeństwa informatycznego stanowi bardzo cenny atut na nowoczesnym rynku pracy społeczeństwa informacyjnego.

Program merytorycznie obejmuje specjalistyczne zagadnienia związane z: kompleksową obsługą nowoczesnego oprogramowania biurowego (w postaci pakietów Microsoft Office oraz OpenOffice), wykorzystaniem informatyki w przedsiębiorstwie i administracji (w tym systemów typu CRM i innych), aplikacjami rynku elektronicznego oraz przetargowymi systemami reklamy internetowej (Google AdWords), administracją systemami operacyjnymi (MS Windows 2003/XP Professional), bezpieczeństwem informatycznym, systemami sieciowo-internetowymi (w tym technologie internetowych i projektowanie stron www), grafiką komputerową. W ramach wyżej wymienionych obszarów wyspecyfikowano następujące przedmioty, oraz wskazano powody wyborów poszczególnych przykładowych aplikacji:

  • Aplikacje biurowe (zastosowania biurowo-administracyjne):
    • Przedmiot: Podstawy pracy z aplikacją Microsoft Office Word 2007
    • Przedmiot: Podstawy pracy z aplikacją Microsoft Office PowerPoint 2007
    • Przedmiot: Podstawy pracy z aplikacją Microsoft Office Excel 2007
      Pakiet biurowy Microsoft Office 2007 jest obecnie jednym z najpopularniejszych pakietów wykorzystywanych komercyjnie. Firma Microsoft udostępnia 2-miesięczne wersje próbne nieodpłatnie, co umożliwia potencjalnemu słuchaczowi realizację laboratoriów.
    • Przedmiot: Podstawy pracy z aplikacją OpenOffice Writer
    • Przedmiot: Podstawy pracy z aplikacją OpenOffice Impress
    • Przedmiot: Podstawy pracy z aplikacją OpenOffice Calc
      Pakiet biurowy OpenOffice jest najpopularniejszym darmowym pakietem wykorzystywanym komercyjnie. Pakiet OpenOffice jest tworzony w oparciu o licencję open source (darmowa licencja udostępniająca kod źródłowy). Możliwe jest darmowe pobranie najbardziej aktualnej wersji pakietu OpenOffice, co umożliwia potencjalnemu słuchaczowi realizację laboratoriów.
  • Aplikacje zarządzania relacjami z klientami typu CRM (Clients Relationship Management) (zastosowania sprzedażowe):
    • Przedmiot: Wykorzystanie informatyki w przedsiębiorstwie i administracji
      W ramach przedmiotu przedstawione jest przykładowe wykorzystanie aplikacji typu CRM – vTiger. Podobnie jak OpenOffice aplikacja vTiger tworzona jest w oparciu o licencję open source. Możliwe jest darmowe pobranie aplikacji, co umożliwia potencjalnemu słuchaczowi realizację laboratoriów.
  • Aplikacje rynku elektronicznego oraz przetargowe systemy reklamy internetowej typu Google AdWords (zastosowania marketingowe):
    • Przedmiot: Reklama internetowa i rynek elektroniczny
      System Google AdWords jest ogólnie dostępną aplikacją internetową. Firma Google nie pobiera opłat za wykorzystywanie aplikacji, co umożliwia potencjalnemu słuchaczowi realizację laboratoriów.
  • Administracja systemami operacyjnymi:
    • Przedmiot: Administracja systemem Microsoft Windows 2003/XP Professional
      Systemy operacyjne Microsoft Windows 2003/XP Professional są systemami komercyjnymi wymagającymi zakupienia licencji. Istnieje możliwość realizacja laboratoriów na maszynach wirtualnych przy wykorzystaniu wersji próbnych systemów, ale w związku z szeroką popularyzacją systemów z rodziny Microsoft Windows (które posiadają podobną funkcjonalność) możliwa jest realizacja laboratoriów.
  • Zagadnienia bezpieczeństwa informatycznego:
    • Przedmiot: Podstawy bezpieczeństwa informatycznego
  • Technologie wykorzystywane za pomocą Internetu:
    • Przedmiot: Wykorzystanie technologii internetowych
  • Aplikacje graficzne:
    • Przedmiot: Podstawy grafiki komputerowej
      Przedmiot oparty jest na aplikacji Adobe Photoshop. Firma Adobe udostępnia darmowe 30-dniowe wersje próbne, co umożliwia potencjalnemu słuchaczowi realizację laboratoriów.
  • Strony internetowe i ich administracja:
    • Przedmiot: Projektowanie stron internetowych
      W ramach przedmiotu przedstawiona jest przykładowa aplikacja typu CMS – Joomla!. Podobnie jak OpenOffice oraz vTiger aplikacja Joomla! tworzona jest w oparciu o licencję open source. Możliwe jest darmowe pobranie aplikacji, co umożliwia potencjalnemu słuchaczowi realizację laboratoriów.

Forma dydaktyczna kursu (zdalne nauczanie na platformie e-Learning)

Forma dydaktyczna programu kursu realizowana będzie w modelu nauczania na odległość przez sieć Internet przy wykorzystaniu technologii informatycznych (tzw. e-Learning). Podstawą technologiczną realizacji zdalnego procesu dydaktycznego będzie internetowa platforma CompLearn e-Learning, oparta na komponentach oprogramowania otwartego źródła. Cała zawartość merytoryczna programu dydaktycznego musi być zatem dostosowana do wymagań technicznych platformy CompLearn e-Learning, co stanowi istotny element opracowania merytorycznego jednostek materiałów dydaktycznych.

Jednym z najistotniejszych aspektów obejmujących proces przygotowania jednostek materiałów dydaktycznych w formie elektronicznej jest metodologia SCORM.

Forma dydaktyczna programu kursu w ramach każdego przedmiotu uwzględnia podział na wykłady zawierające określone i spójne fragmenty materiałów dydaktycznych oraz laboratoria oprogramowania, realizowane w modelu rozproszonym i umożliwiające usystematyzowanie oraz utrwalenie wiedzy i umiejętności potencjalnej słuchaczki kursu. Wybór zakresu tematycznego objętego poszczególnymi wykładami oraz laboratoriami został podyktowany skalą trudności poruszanych zagadnień oraz rozległością tematyczną i został zoptymalizowany pod kątem potrzeb grupy docelowej potencjalnych słuchaczek kursu. Laboratoria oprogramowania umożliwiają potencjalnej słuchaczce kursu nabycie i utrwalenie odpowiedniej praktyki w ramach zagadnień informatycznych objętych programem kursu.

W ramach realizacji laboratoriów zaplanowano obowiązek sporządzania przez słuchaczy raportów (podlegających weryfikacji zaliczeniowej) w formie sprawozdań z rozwiązywania poszczególnych zadań laboratoryjnych. Zaliczenie przedmiotu oparte jest m.in. na poprawnym sporządzeniu poszczególnych raportów do zadań laboratoryjnych przez potencjalną słuchaczkę kursu w ramach platformy e-Learning. Raport ma formę tekstowego sprawozdania z czynności wykonywanych przy realizacji laboratorium, co umożliwia dodatkowe wsparcie procesu dydaktycznego. W ramach raportu zawarte powinny być opisy realizacji poszczególnych zagadnień dla zadań laboratoryjnych (w ramach raportów nie przewiduje się zamieszczania konkretnych wyników uzyskanych w trakcie realizacji poszczególnych zadań). Założenia treści raportu umożliwiają potencjalnej słuchaczce usystematyzowanie i utrwalenie wiedzy w dogodnej formie, a zespołowi dydaktycznemu realizującemu szkolenie skuteczną weryfikację realizacji laboratorium, oraz wsparcie potencjalnych słuchaczek napotykających na problemy przy realizacji zadań. Forma raportu – obejmująca opis kroków realizacji poszczególnych zadań – umożliwia:

  • zespołowi dydaktycznemu realizującemu kurs:
    • skuteczną ocenę poprawności rozwiązania zadania;
    • weryfikację zrozumienia danego fragmentu programu dydaktycznego;
    • szybkie wychwycenie i wskazanie błędów w realizacji laboratorium przez poszczególnych słuchaczy;
    • prostą analizę ścieżki rozwiązania, co znacznie ułatwia zaliczenie wykonania raportu;
  • potencjalnemu słuchaczowi kursu:
    • usystematyzowanie nabytej wiedzy danego fragmentu programu dydaktycznego;
    • utrwalenie umiejętności posługiwania się najistotniejszymi funkcjonalnościami w ramach danych aplikacji, których dotyczy merytorycznie laboratorium;
    • dokładne prześledzenie ścieżki własnego rozwiązania zadania (oraz możliwość wychwycenia potencjalnych błędów, lub też znalezienia alternatywnych, prostszych rozwiązań);
    • zdefiniowanie poziomu napotkanych trudności odnoszących się do danego kroku realizacji określonego zadania;

Wymagania zaliczeniowe

W ramach zawartości programowej kursu wprowadzono podział na 13 przedmiotów, z których część ma charakter obowiązkowy, a część charakter wybieralny. Wprowadzenie przedmiotów wybieralnych umożliwi dokładniejsze zapoznanie się z danymi zagadnieniami, które są najbardziej interesujące lub zgodne z profilem zawodowym dla potencjalnej słuchaczki kursu. Równocześnie, w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu i zakresu nabytych kluczowych kompetencji informatycznych oraz zgodności programu kursu ze specyfikacją projektu ustalono minimum programowe, na które składają się 3 przedmioty obowiązkowe [w ramach przedmiotów obowiązkowych wprowadzono możliwość wyboru pomiędzy dwoma zestawami po 3 przedmioty – wybór związany jest z różnymi producentami pakietów oprogramowania, na podstawie których oparte są materiały dydaktyczne] oraz 2 dowolnie wybrane przedmioty wybieralne (z puli 7 dostępnych przedmiotów wybieralnych). Na zaliczenie każdego przedmiotu składa się przyswojenie wiedzy w zakresie wszystkich materiałów (wykładów i laboratoriów), otrzymanie pozytywnych ocen z każdego raportu laboratoryjnego, oraz otrzymanie pozytywnej oceny z egzaminu zaliczeniowego w postaci testu wielokrotnego wyboru (próg zaliczeniowy stanowi 50% poprawnych odpowiedzi testowych).

W ramach procedury zaliczeniowej konieczne jest sporządzanie raportów laboratoryjnych. Do sporządzenia raportu laboratoryjnego słuchacz kursu powinien przystąpić po zakończeniu przerabiania danego laboratorium. Po wysłaniu raportu system automatycznie (bez weryfikacji merytorycznej) udzieli dostępu do kolejnych partii materiałów w ramach danego przedmiotu (jeśli bezpośrednio po wysłaniu raportu system nie udzielił dostępu do kolejnej partii materiałów oznacza to, że proces przesyłania raportu został przeprowadzony błędnie i należy wysłać raport ponownie). Weryfikacja merytoryczna wysłanego raportu realizowana jest w późniejszym czasie po otrzymaniu raportu przez kadrę dydaktyczną.

Dla zaliczenia każdego przedmiotu, poza poprawnym sporządzeniem raportów ze wszystkich laboratoriów w ramach danego przedmiotu, należy pozytywnie zaliczyć test wielokrotnego wyboru, stanowiący oceniany punktowo egzamin z danego przedmiotu. Zaliczeniowy test wielokrotnego wyboru realizowany jest zdalnie w ramach platformy e-Learning i umożliwia korzystanie z materiałów dydaktycznych (umożliwienie korzystania z materiałów dydaktycznych w trakcie wykonywania testu jest poprawnym sposobem weryfikacji wiedzy w ramach procedury egzaminacyjnej, dzięki specyfice merytorycznej programu oraz odpowiedniemu skonstruowaniu pytań, które wymagają zrozumienia treści zawartych w materiałach dydaktycznych). Do rozwiązywania testu z danego przedmiotu słuchacz powinien przystąpić po zakończeniu przerabiania wszystkich materiałów w ramach danego przedmiotu (w szczególności po sporządzeniu wszystkich wymaganych raportów laboratoryjnych). Rozwiązywanie testów zaliczeniowych nie jest ograniczone w czasie. Każdy słuchacz ma możliwość zrealizowania 3 podejść do testu zaliczeniowego w ramach danego przedmiotu (podejścia te mogą być wykorzystane w celu próby podniesienia oceny końcowej z danego przedmiotu, nie obniżając przy tym poprzednio uzyskanej oceny). W ramach każdego podejścia do testu następuje losowanie pytań z puli, zmiana kolejności odpowiedzi w ramach poszczególnych pytań oraz zmieniony szyk pytań (co oznacza, że efektywnie uniemożliwia się ewentualne nadużycia polegające na wymianie poprawnych odpowiedzi do pytań testowych pomiędzy słuchaczami). Minimalnym progiem zaliczeniowym testu jest wynik 50% pozytywnych odpowiedzi na poszczególne pytania. W przypadku nie zaliczenia testu w ramach 3 podejść możliwe jest warunkowe podejście do zaliczenia przedmiotu w oparciu o indywidualną decyzję Kierownika Centrum Szkoleniowego CompLearn firmy CompSecur sp. z o.o. (w takim przypadku wymagane jest powiadomienie zespołu dydaktycznego o chęci podjęcia podejścia warunkowego do egzaminu z danego przedmiotu w formie testu na platformie e-Learning).

Zaplanowana forma zaliczeniowa kursu w postaci testów wielokrotnego wyboru w ramach każdego przedmiotu (tj. pytań testowych, w których dowolna liczba odpowiedzi może być prawdziwa, a za zaliczenie pytania testowego przyjmuje się jedynie zakreślenie wszystkich poprawnych odpowiedzi), umożliwia jednolitą, funkcjonalną oraz szczegółową kontrolę wiedzy i umiejętności z zakresu nabytych w ramach danego przedmiotu kluczowych kompetencji informatycznych. Testy wielokrotnego wyboru stanowią wygodny instrument, pozwalający w ramach krótkiej formy na sprawdzenie bardzo szerokiego zakresu wiedzy, objętego tematyką danego przedmiotu. Jednocześnie forma ta jest adekwatna pod względem wymagań technologicznych platformy zdalnego nauczania CompLearn e-Learning. Forma testu wielokrotnego wyboru pozwala także na zrealizowanie dowolnego rodzaju pytań oraz zautomatyzowanie samego procesu weryfikacji poprawności testu egzaminacyjnego. Ponadto forma testu wielokrotnego wyboru sprzyja przeciwdziałaniu ewentualnym nadużyciom w ramach egzaminacyjnych podejść poprawkowych, efektywnie uniemożliwiając analizę statystyczną udzielonych przez słuchaczy błędnych odpowiedzi, co sprzyja wyrównaniu zasad zaliczeniowych dla wszystkich potencjalnych słuchaczek kursu oraz minimalizuje możliwość nieuczciwego zaliczenia testu.

Zakres godzinowy zawartości programowej kursu

Godzinowy zakres programu, który zaliczyć musi każda potencjalna słuchaczka w celu pozytywnego ukończenia kursu, zgodnie ze specyfikacją projektu wynosi 180 godzin. Ze względu na zaplanowanie zasad zaliczeniowych w ramach minimum programowego, wynoszącego 3 przedmioty obowiązkowe oraz 2 przedmioty wybieralne (z puli 7 przedmiotów wybieralnych), zawartość godzinowa programu 3 przedmiotów obowiązkowych oraz 2 dowolnych przedmiotów wybieralnych musi łącznie wynosić 180 godzin. Takie skonstruowanie zawartości programowej kursu umożliwia potencjalnym słuchaczkom zrealizowanie zaplanowanego w specyfikacji projektowej wymiaru 180 godzin programu (w ramach minimum programowego wymaganego do ukończenia kursu), a jednocześnie wybór z puli przedmiotów wybieralnych zgodnie ze swoim własnym zainteresowaniem lub profilem zawodowym i planowanym rozwojem kariery. Potencjalna słuchaczka, który zechce rozszerzyć swoje zaliczenie kursu ponad minimum programowe, może skorzystać z zawartości programowej przedmiotów obejmującej łącznie 480 godzin. Poniższa tabela przedstawia rozkład godzinowy programu zawartości merytorycznej w ramach poszczególnych przedmiotów objętych kursem.

Godzinowa zawartość programu kursu

Typ przedmiotów

Nazwa przedmiotu

Wykł.
godz.

Lab.
godz.

Razem
godz.

Przedmioty obowiązkowe

Pakiet
Microsoft Office 2007

1. Podstawy pracy z aplikacją Microsoft Office Word 2007

16

9

25

2. Podstawy pracy z aplikacją
Microsoft Office PowerPoint 2007

20

20

40

3. Podstawy pracy z aplikacją Microsoft Office Excel 2007

24

11

35

Pakiet OpenOffice

1. Podstawy pracy z aplikacją OpenOffice Writer

16

9

25

2. Podstawy pracy z aplikacją OpenOffice Impress

20

20

40

3. Podstawy pracy z aplikacją OpenOffice Calc

24

11

35

Przedmioty wybieralne

(minimum programowe przewiduje w celu pozytywnego ukończenia kursu zaliczenie 3 przedmiotów obowiązkowych oraz 2 dowolnych przedmiotów wybieralnych o łącznej godzinowej zawartości programu równej 180 godzin)

4. Administracja systemem Microsoft Windows 2003/XP Professional

26

14

40

5. Reklama internetowa i rynek elektroniczny

29

11

40

6. Wykorzystanie informatyki w przedsiębiorstwie i administracji

28

12

40

7. Podstawy bezpieczeństwa informatycznego

28

12

40

8. Wykorzystanie technologii internetowych

26

14

40

9. Podstawy grafiki komputerowej

28

12

40

10. Projektowanie stron internetowych

28

12

40

Łącznie godzinowa zawartość programu

348

132

480

Certyfikat informatyczny

Zawartość programowa kursu jest objęta programem certyfikacyjnym Europejskiego Instytutu Certyfikacji Informatycznej EITCI. Po pozytywnym ukończeniu kursu informatycznego „Kluczowe kompetencje informatyczne na rynku pracy” uczestniczka otrzyma międzynarodowy certyfikat informatyczny EITCI Key Competencies, a także dyplom ukończenia szkolenia informatycznego z zakresu kluczowych kompetencji informatycznych na rynku pracy.

  • Instytucją certyfikującą szkolenie jest Europejski Instytut Certyfikacji Informatycznej EITCI z siedzibą w Brukseli (European IT Certification Institute, ASBL).
  • Certyfikat Informatyczny EITCI „Kluczowe kompetencje informatyczne" (EITCA IT Key Competencies) wydawany jest w oryginale w języku angielskim wraz z odpisem w języku polskim, wraz ze szczegółowym suplementem. Rynkowa wartość certyfikatu wynosi 4200 zł (szkoleniowa oferta komercyjna).
  • Dyplom ukończenia szkolenia informatycznego z zakresu kluczowych kompetencji informatycznych na rynku pracy wydawany jest przez realizatora szkolenia w języku polskim.
  • Oba imienne dokumenty stanowią poświadczenie nabytych kluczowych kompetencji informatycznych na rynku pracy i ułatwiają dalszy rozwój zawodowy.

Dokumenty:

Program szkolenia informatycznego

Uczestniczki

Portret użytkownika basia69
basia69
Portret użytkownika kasiul83
kasiul83
Portret użytkownika KBednarska
KBednarska
Portret użytkownika Magdalena Rodziewicz
Magdalena
Portret użytkownika MalgorzataNarog
Malgorzata
Portret użytkownika katarzynaWOLSKA
katarzynaW
Portret użytkownika doble
doble
Portret użytkownika MałgosiaQrys
MałgosiaQr
Portret użytkownika Katherine
Katherine
Portret użytkownika Snufkin
Snufkin
Portret użytkownika sara3220
sara3220
Portret użytkownika Marzenka
Marzenka

Ostatnie odpowiedzi


Spot III edycji projektu euroKobieta mający na celu promowanie elastycznych form zatrudnienia wśród kobiet wychowujących dzieci.


Zobacz nasz kanał na YT

Newsletter euroKobieta

Otrzymuj aktualne informacje!