Jak postawić pierwszy krok (w stronę własnej firmy)?

Brak odpowiedzi
administrator
Portret użytkownika admin
Offline
Dołączył: 09.06.2008

Po pierwsze: opracuj strategię. Zastanowienie się nad dokładnym profilem działalności firmy pomoże Ci rozwinąć wyobrażenia o przyszłym biznesie i kompleksowo przygotować do wejścia na rynek. Słowem – spróbuj poszerzyć swoje horyzonty, maksymalnie rozwinąć pomysł. Pamiętaj, że brak przygotowania to przygotowanie do porażki. Jednocześnie uwierz w to, że na rynku jest miejsce na Twoją firmę. Przestań słuchać demotywujących komentarzy typu: „czy Ty wiesz, jaka jest konkurencja?”, „wiesz, ile firm to sprzedaje?”, „wiesz jak jest teraz ciężko przebić się na rynku”? Szanse na powodzenie swojego pomysłu zwiększasz przygotowując szczegółowy biznesplan. Każda branża ma swoje plusy i minusy, dlatego aby pierwszy kontakt z własnym biznesem nie był szokiem, przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu działalności należy poważnie zastanowić się nad kierunkiem, w jakim chcemy podążać. Trudno jest w sposób uogólniony stwierdzić, co decyduje o sukcesie przedsięwzięcia, ponieważ w przypadku niektórych projektów może decydować spostrzegawczość i elastyczność, w przypadku innych wysoko rozwinięte zdolności analizy otoczenia, jeszcze innych – unikalny produkt lub jakość usług.
 
Możesz przemyśleć odpowiedzi na pytania:
 
Co chcę sprzedawać?
Dlaczego chcę to sprzedawać?
Kto będzie kupował mój produkt?
Kto stanowi dla mnie konkurencję? 
Czego mogę się od konkurencji nauczyć?
Czym mogę się od konkurencji odróżnić (np. szybsza, tańsza, lepsza jakościowo, oferująca dodatkową usługę)?
Jakie są moje słabe i mocne strony?
Jakie są bariery wejścia i wyjścia? (np. często wiążą się one z dużymi kosztami)
Zaczynam własny biznes czy np. franchising?
Czy dysponuję odpowiednią ilością czasu, aby zająć się biznesem?
Czy dysponuję odpowiednią wiedzą, aby poprowadzić biznes (np. formy rozliczania, kwestie prawne)?

Po drugie: nie bój się wyróżnić. To najbardziej zwięzła odpowiedź na często pojawiające się pytanie: co zrobić, gdy okazuje się, że firm o podobnym profilu do mojej przyszłej działalności jest wiele? Spróbuj nadać swojej firmie taką „twarz”, jaką chcieliby oglądać klienci. Zastanów się, co jest ważne dla ludzi, którzy skorzystaliby z oferty Twojej przyszłej firmy. Jakie wartości wyznają? Odpowiadając na ich potrzeby i upodobania zyskasz ich sympatię lub zapadniesz im w pamięć. Są to czynniki, które mogą sprawić, że użytkownicy Twojej usługi wrócą po nią właśnie do Ciebie. 

Poza budowaniem własnego wizerunku, trzeba poinformować potencjalnych odbiorców o tym, co mamy im do zaoferowania. Postawmy na reklamę. Działania dostosowujmy do rynku, branży, produktu i odbiorców. Możemy wykonać wiele ruchów, które przyniosą efekt nie obciążając naszego budżetu w sposób mocno odczuwalny. Zadbajmy o działania promujące firmę w Internecie, takie jak sprawna i czytelna strona internetowa, portale społecznościowe, portale i serwisy tematyczne, komunikatory. Nie wymagają dużych nakładów pieniężnych, trzeba za to poświęcić im czas oraz wykazać się konsekwencją i determinacją.

Po trzecie: pomyśl o e-learningu, jako sposobie na poszerzenie kluczowych kompetencji, które przydadzą się w prowadzeniu firmy. Na polskim rynku dostępnych jest coraz więcej kursów online oraz projektów edukacyjnych (w tym szkoleń dofinansowywanych z Unii Europejskiej) pozwalających na zgromadzenie podstawowej wiedzy biznesowej. Wiele z nich poświęcono finansom, podatkom, a także zagadnieniom dotyczącym rekrutacji pracowników i form prawnych zatrudnienia. Szkolenia tego typu mogą pomóc rozwiązać dylematy pojawiające się także w trakcie prowadzenia działalności. To kompendium wiedzy dla osób, które planują rozpoczęcie własnego biznesu. Warto zastanowić się więc nad udziałem w kursie, zanim zdecydujemy się wprowadzić firmę na rynek.

A dalej … pamiętaj o załatwieniu formalności takich jak konto firmowe, pieczątki i inne. Więcej na ten temat znajdziesz w naszym poprzednim artykule
Pozostaje nam tylko życzyć Ci powodzenia!

Uczestniczki

Portret użytkownika idziaczek
idziaczek
Portret użytkownika tamaralukasik
tamaraluka
Portret użytkownika GosiaK
GosiaK
Portret użytkownika agnesk
agnesk
Portret użytkownika agaba
agaba
Portret użytkownika aleks
aleks
Portret użytkownika gosia0702
gosia0702
Portret użytkownika AgnieszkaK
AgnieszkaK
Portret użytkownika Teresa Kluszczyńska
Teresa Klu
Portret użytkownika marciab
marciab
Portret użytkownika jowitar
jowitar
Portret użytkownika Olafya
Olafya

Ostatnie odpowiedzi


Spot III edycji projektu euroKobieta mający na celu promowanie elastycznych form zatrudnienia wśród kobiet wychowujących dzieci.


Zobacz nasz kanał na YT

Newsletter euroKobieta

Otrzymuj aktualne informacje!